Onderdeel van het AENC Intelligent concept
Migratie naar de cloud, terwijl het werk gewoon door kan gaan
Een systeem moet gewoon werken. Net als een tool. En een elektronisch onderdeel voor een kritische applicatie moet altijd op voorraad zijn. Daar zorgt AEP International voor. Want als geen ander weet ze dat haar klanten zich geen downtime kunnen veroorloven. En dus is het bedrijf flexibel en kunnen klanten altijd op haar rekenen. Maar, dat lukt alleen met een up-to-date ICT-omgeving.
Een nieuwe, betrouwbare en snelwerkende ICT- én telefonie-omgeving, waarmee medewerkers overal en altijd vlekkeloos aan het werk kunnen. Of dat nu thuis is, op kantoor of aan de andere kant van de wereld. En: een omgeving die makkelijk kan worden aangepast als de organisatie groeit, of juist krimpt.
Samen aan de slag
AENC ging in nauwe samenwerking met AEP International aan de slag. Eerst hebben we met elkaar intensief de voor- en nadelen van een lokale oplossing, en de Cloud-oplossing TiC Desktop Online afgewogen. Dat is ‘proven technologie’ en al drie jaar in gebruik bij meerdere klanten van AENC. Om AEP International te laten zien wat het is en hoe het werkt, gaven we een live demonstratie. Samen besloten we om verder te gaan met TiC Dekstop Online. En dus maakten we een plan van aanpak voor de migratie van de totale ICT-omgeving.
Om ook telefonie uit de Cloud te faciliteren, bekeken we samen met onze partner MaXXus Communications, wat een kostenefficiënte en toekomstbestendige oplossing is. Dat werd Hosted VOIP. En voor een gedegen internetverbinding, inventariseerden we een aantal glasvezelleveranciers.
De oplossing
Om alles naar de Cloud over te zetten, legden we een glasvezelverbinding aan op het hoofdkantoor. Met een snelheid 50 Mbps voor down- én upload, kan iedere medewerker vlekkeloos werken. Vervolgens zorgde de softwareleverancier voor de migratie van het ERP-pakket naar de Cloud.
Vóór de migratie, richtten we de TiC Desktop Online omgeving alvast in. Zo zorgden we voor een minimale downtime als de knop omgaat van een lokale server naar TiC Desktop Online. Dit geldt ook voor de telefonie. Omdat het Hosted VOIP platform ook een Cloud-oplossing is, heeft MaXXus de hele configuratie op de achtergrond kunnen voorbereiden. Daardoor is AEP International maar 10 minuten telefonisch onbereikbaar geweest tijdens de migratie.
Het resultaat
AEP International heeft nu de gehele ICT- en telefonie-omgeving in de Cloud. Medewerkers kunnen zo overal en altijd bij hun eigen desktop, en hebben altijd hun eigen werkende telefoon. Prettige bijkomstigheid: door het verwijderen van de lokale servers, daalden de stroomkosten.
AENC beheert TiC Desktop Online, dus is er minimaal systeembeheer op locatie nodig. We monitoren de online omgeving 24/7, om zo eventuele storingen proactief te voorkomen. Heeft een medewerker van AEP support nodig? Dat is makkelijk geregeld met het ICT Managed Service model. Dit past bij het betalen per gebruiker en houdt de kosten overzichtelijk. De huidige fysieke PC’s worden in de toekomst vervangen door Thin Clients. Zo bespaart AEP International kosten voor investering, beheer en stroom.
“AEP International heeft nu de gehele ICT- en telefonie-omgeving in de Cloud. Medewerkers kunnen zo overal en altijd bij hun eigen desktop, en hebben altijd hun eigen werkende telefoon. ”
Bekijk al onze
Case studies
Kan toegepast worden in een:
VergaderruimtePresentatieruimteTrainingsruimteKlaslokaalWerkplekLeerplekOntvangstbalie
Ook interessant
Albeda College
Albeda heeft een prachtige nieuwe onderwijslocatie op het terrein van Rotterdam The Hague Airport. Locatie Lutonbaan is een unieke locatie op een unieke plek. Men heeft op deze locatie als het ware een luchthaven nagebouwd: de studenten komen binnen in de ontvangsthal, er zijn verschillende gates en er is ook een nagebouwde hangar.
Vepa – the furniture factory
Interactieve schermen
ArtEZ Hogeschool
Room Booking
Stichting Werelderfgoed Kinderdijk
AV-installaties
Unigarant
Room Booking – Digitale receptie