Onderdeel van het AENC Intelligent concept

"Sneller werken en minder fouten door de samenwerking met AENC"

Volledige ICT-ontzorging, zodat je bedrijf gewoon door kan gaan. Dat ambieert De Groot & Schagen Aannemingsbedrijf, wat door de samenwerking met AENC zeker lukt. We spreken met Wim de Groot, mede-eigenaar van het familie aannemingsbedrijf dat brede ervaring heeft op het gebied van bestratingen, grondwerk, rioleringen, groenvoorzieningen en sloopwerkzaamheden.

Werkplekken en presentatieschermen

AENC begeleidt het aannemingsbedrijf al zo’n achttien jaar. “Doordat onze ICT-dienstverlener destijds stopte, kwamen wij op aanraden van onze toenmalige boekhouder bij AENC uit”, vertelt de Groot. In voormalige bedrijfspanden heeft AENC de inrichting van de computers verzorgd. “Sinds  2020/2021 is alles ook in het nieuwe kantoor verder uitgerold. We zijn nu weer helemaal bij.”

Werkplekken zijn volledig ingericht en bureaus hebben dubbele beeldschermen. Op diverse plekken hangen presentatieschermen. In de kantine worden daar nieuwsberichten op getoond, maar ook praktische informatie, zoals vrije dagen. In de meeting room wordt het presentatiescherm voornamelijk gebruikt voor het geven van toolboxen. Om inbraken te voorkomen, hangen buiten het kantoorpand camera’s met detectie. Een security bedrijf heeft de camera’s ingebouwd en een stuk aansturing wordt geregeld door AENC. AENC verzorgt ook de ICT-support voor het bedrijf. 

Niet alleen op het hoofdkantoor, maar ook op de bouwplaats is aan de ICT gedacht. Voor de uitvoerders ter plaatse zijn laptops aangeschaft, waarop alle kabel- en leidinginformatie van het gebied beschikbaar is om schades nog beter te kunnen voorkomen. Een opdrachtgever kan op locatie op een computer werken, waarop AENC de instellingen zo heeft dicht getimmerd dat alleen informatie van het betreffende project zichtbaar is voor de opdrachtgever.

AENC staat altijd paraat

Over de samenwerking met AENC veel lof. “Wat er ook is; alles gaat in heel goed overleg. We hebben één vast contactpersoon, dat werkt heel prettig. Hij zorgt er ook voor dat zijn collega’s overal van op de hoogte zijn. Vier keer per jaar komt AENC bij ons langs. Alles wordt nagekeken: werkt het nog zoals het zou moeten werken? Zijn er updates nodig? Ook opmerkingen en vragen kunnen worden gedeeld. Daar wordt direct op ingespeeld.”

Op de vraag of ze wel eens ergens tegenaan zijn gelopen, antwoord De Groot ontkennend. “Eigenlijk niet. Ik vond het wel even spannend toen één week voor de bouwvak alles om werd gezet. Zou dat goed gaan in zo’n korte tijd? Maar ze hebben het allemaal gered en fantastisch gedaan.” Een onterechte zorg dus, maar zorgen heb je al gauw bij automatisering. “Als het werkt is het geweldig, maar als de techniek je in de steek laat zou je liever gelijk je computer uit het raam gooien.” Gelukkig is daar AENC; altijd paraat als er iets is.

Ontwikkelingen en flexibiliteit

Door de samenwerking met AENC zijn merkbare verbeteringen in het dagelijks werk; er worden minder fouten gemaakt, het werk gaat sneller en er is minder ruis. Prettiger en efficiënter werken dus.  

De razendsnelle technologische ontwikkelingen waar je als klant in mee wordt genomen, zijn wel een aandachtspunt volgens De Groot. Denk hierbij aan de overstap naar GoBrightschermen. “Voor ons waren nieuwe schermen niet nodig. We waren tevreden met wat we hadden. AENC volgt de ontwikkelingen en wilde deze graag implementeren. Daarop heb ik gezegd dat ik best mee wil gaan, maar dat we dan wel volledig ontzorgd moeten worden. Het moest gelijk goed draaien en de jaarlijkse kosten wilde ik gelijk houden. Daar gingen ze gelukkig mee akkoord.”

Korte lijnen

De Groot adviseert anderen zeker samen te werken met AENC. “Wij zijn heel tevreden. Het is heel fijn dat we een vast contactpersoon hebben. Daardoor zijn de lijnen kort. De support werkt geweldig: binnen een half uur krijg je reactie en weet je dat ze voor je aan de slag gaan. Je hebt er geen omkijken naar. Dat hebben ze heel goed voor elkaar. Voor ons heel belangrijk, zodat wij kunnen doen wat we het liefste doen binnen ons bedrijf. AENC ontzorgt echt.”

Over De Groot & Schagen Aannemingsbedrijf

De bedrijfsnaam laat zien dat hier twee families werkzaam zijn sinds de oprichting in 1960. Familie de Groot, nu tweede generatie, regelt voornamelijk de zaken intern. Familie Schagen, nu tweede en derde generatie, stuurt buiten de zaken aan. Zo’n 45 mensen zijn in loondienst: van machinisten en chauffeurs tot grondwerkers en stratenmakers. Inclusief eigen materieel, zoals graafmachines, rupskranen, sjofels en diepladers. Opdrachtgevers zijn grotendeels gemeentes in de regio, ontwikkelaars, maar ook grotere bouwbedrijven als Ballast Nedam, VORM en Van Wijnen. Het aannemingsbedrijf voert een breed scala aan werkzaamheden uit.

“Wij zijn heel tevreden, AENC ontzorgt echt.”

Wim de Groot

Mede-eigenaar, De Groot & Schagen Aannemingsbedrijf

Wilt u meer weten over project De Groot & Schagen Aannemingsbedrijf?

    Branche:ZakelijkEducatief
    [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Ook interessant

    Albeda College

    Albeda heeft een prachtige nieuwe onderwijslocatie op het terrein van Rotterdam The Hague Airport. Locatie Lutonbaan is een unieke locatie op een unieke plek. Men heeft op deze locatie als het ware een luchthaven nagebouwd: de studenten komen binnen in de ontvangsthal, er zijn verschillende gates en er is ook een nagebouwde hangar.

    Unigarant

    Room Booking – Digitale receptie

    Subscribe To Our Newsletter

    Subscribe To Our Newsletter

    Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

    You have Successfully Subscribed!