Microsoft Inspire 2022

Door: Marco Krijgsman (marketeer AENC ICT Solutions)

Microsoft Inspire 2022

Op 19 en 20 juli jl. vond Microsoft Inspire 2022 plaats. Tijdens dit event worden nieuwe programma’s, oplossingen en features geïntroduceerd die Microsoft gaat uitbrengen. We hebben de belangrijkste zaken van het event voor u op een rijtje gezet.

Verhogen customer value met Microsoft Cloud

Wereldwijd geeft 72% van de bedrijven aan sneller te willen migreren naar de cloud sinds het begin van de Coronapandemie. Dankzij clouddiensten zijn bedrijven flexibeler en medewerkers makkelijker inzetbaar, omdat ze overal vandaan kunnen werken. Microsoft zal met haar clouddiensten steeds meer customer value gaan bieden om dit proces optimaal te faciliteren. 

Nog meer focus op security

Het hoeft geen nadere toelichting dat dit thema ook bij Microsoft van cruciaal belang is. Microsoft biedt een uitgebreid beveiligingsportfolio met meer dan 50 categorieën in zes productfamilies.

  • Microsoft Defender en Microsoft Sentinel voor bescherming tegen bedreigingen
  • Microsoft Entra voor identiteits- en toegangsbeheer
  • Endpoint Manager voor gecentraliseerd beheer van apparaten en eindpunten
  • Microsoft Purview voor compliance en data governance
  • Microsoft Priva voor privacybeheer

Updates Teams en PowerPoint

Miljoenen werknemers maken inmiddels gebruik van Teams. Er zijn het afgelopen jaar meer dan 450 nieuwe functies toegevoegd. De feature Front Row bijvoorbeeld zorgt ervoor dat iedereen “virtueel aan tafel zit”, zodat het gesprek persoonlijker aanvoelt.

Voor betere online presentaties kun je jezelf met Cameo in beeld plaatsen in de presentatie. PowerPoint Live maakt het mogelijk om op dia’s te schrijven en een laserpointer te gebruiken. Daarnaast kunnen deelnemers dia’s in hun eigen taal laten vertalen tijdens een meeting.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Kostenefficiënt samenwerken

Real time samenwerking wordt nog eenvoudiger met Excel live. Een Excel-document kan in SharePoint worden geopend en in Teams tijdens de vergadering door alle deelnemers volledig worden bekeken en bewerkt.

Met Azure clouddiensten kunnen diverse locaties met elkaar gekoppeld worden, zodat deze altijd en overal beschikbaar en up-to-date zijn. Deze clouddiensten zorgen voor kostenefficiëntie, omdat enkel betaald wordt voor het gebruik per user, per GB, per minuut, etc. Afhankelijk van welke dienst er afgenomen wordt natuurlijk. Bovendien hoeven er geen (grote) bedragen voor fysieke servers betaald te worden.

Microsoft Digital Contact Center Platform

Microsoft Digital Contact Center Platform is geïntroduceerd om klantenservice- en contactcentra te helpen met het verbeteren van klanttevredenheid, door meer gepersonaliseerde service te bieden en reactietijden te verminderen. Het toevoegen van Nuance betekent een nieuw level van AI in gesprekstechnologie, namelijk geavanceerde spraakherkenning.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Microsoft Viva voor employer branding

Microsoft geeft aan dat maar liefst 43% van alle medewerkers wereldwijd van plan is van baan te switchen. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het dus heel belangrijk om goede medewerkers te houden. Employer branding wordt hierdoor steeds belangrijker.

Viva Goals

Eén van de nieuwe features die onlangs is aangekondigd is Viva Goals. Viva Goals maakt het voor medewerkers mogelijk om persoonlijke doelen te stellen en te behalen en hun workflows te verbeteren. Gepersonaliseerde dashboards zorgen ervoor dat iedereen op zijn eigen manier efficiënter kan werken.

Viva Engage

Viva Engage wordt hét nieuwe platform voor employer experience. In grote lijnen lijkt het een vorm van werkgerelateerde Facebook, bedoeld om meer binding met collega’s te krijgen en ervaringen te delen. Gelijktijdig ook om samen te werken, als onderdeel van andere Microsoft apps.

Viva Sales

Als slimme CRM-partner maakt Viva Sales het leven van salesmensen gemakkelijker. Denk aan alle klant- en dealinzichten die al in Outlook, Teams en Office-applicaties zoals Word, Excel en PowerPoint staan, maar nooit in het CRM-systeem terechtkomen. Dit gebeurt via een eenvoudige functie voor het taggen van klanten, die het vastleggen van gegevens automatiseert.

AENC als kennispartner

Bovenstaande in een notendop de belangrijkste zaken uit het Microsoft Inspire 2022 event. Dan bent u in grote lijnen op de hoogte. Uiteraard kunnen we over alle genoemde topics nadere toelichting geven. Vul hiervoor het contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Hier wil ik meer over weten

Bel ons op 078 – 69 95 899

Of mail naar contact@aenc.nl

Meer details over Microsoft Inspire 2022. Vul hiernaast uw gegevens in, dan neemt één van onze collega’s contact met u op.

    '

    Subscribe To Our Newsletter

    Subscribe To Our Newsletter

    Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

    You have Successfully Subscribed!