Een goed werkende IT-omgeving is cruciaal voor de continuïteit van uw bedrijfsvoering
Het managen van uw IT-omgeving is doorgaans geen kernactiviteit. De meeste organisaties zien het zelfs als een noodzakelijk kwaad. Een kostbare en complexe aangelegenheid bovendien. Het is dan ook een logische keuze om het management van uw IT-omgeving uit handen te geven aan de professionals van AENC. Dan gebeurt het gegarandeerd, professioneel en tegen lagere kosten.

TiC Monitoring

De mogelijkheden

Wat is TiC Monitoring?

TiC Monitoring is een zeer betaalbare monitoringsdienst, die proactief IT-beheerders op de hoogte stelt van mogelijke gevaren, zodat tijdig kan worden ingegrepen. Maar TiC Monitoring doet meer. TiC Monitoring inventariseert, spoort bottlenecks op, meet netverkeer, registreert inlogpogingen en voorspelt trends aan de hand van eerdere gegevens. Aan de hand hiervan kut u beslissingen nemen met betrekking tot het uitbreiden of aanpassen van de huidige IT-infrastructuur.

Welke hardware?

TiC Monitoring beheert en onderhoudt proactief netwerkapparatuur (switches, routers, firewalls), servers, werkplekken, monitoren en printers. Op afstand, structureel, tijdelijk of alleen op een bepaald kennisgebied. Wat uw wensen ook zijn, wij garanderen de continuïteit van uw IT. Een geruststellende gedachte, nietwaar?

Proactief

TiC Monitoring bewaakt uw netwerk continu op trage of falende componenten. TiC Monitoring controleert het gehele netwerk en monitort de omgeving op mogelijke problemen die worden veroorzaakt door overbelasting, storingen, terug- of teruglopende performance van servers of netwerkapparatuur. Wanneer zich een (dreigende) storing voordoet wordt, de netwerkbeheerder hiervan op de hoogte gesteld. Dit gebeurt bijvoorbeeld via e-mail, pager of andere alarmeringssystemen.

Self-healing en patch management

TiC Monitoring genereert automatische acties wanneer iets fout dreigt te gaan. Als de C:\ schijf bijvoorbeeld volloopt, wordt er een opschoonscript gestart om deze automatisch op te ruimen. En dankzij patch management keurt TiC Monitoring updates goed, die automatisch en zonder tussenkomst van techneuten geïnstalleerd worden op de omgeving.

Rapportages

Alle gegevens die worden gemonitord, slaat AENC centraal op. Hier maken we vervolgens een rapportage van, zodat u kunt zien hoe uw omgeving de afgelopen periode heeft gefunctioneerd en welke trends er qua belasting aanwezig zijn. Deze rapportage ontvangt u maandelijks of per kwartaal (e.e.a. afhankelijk van uw behoefte). U evalueert deze samen met uw accountmanager om zo ook eventuele vervolgstappen in gang te kunnen zetten.

Monitoring vanuit het AENC servicecentrum

  • Dagelijkse, correcte back-up van uw bedrijfsdata;
  • Dagelijks bijwerken van de antivirusprogrammatuur en controle op een optimale werking;
  • Beschikbaarheid van voldoende opslagruimte;
  • Beschikbaarheid van alle aanwezige apparatuur binnen het netwerk;
  • Functioneren van alle essentiële onderdelen binnen het operating system;
  • Controle op de hardware status van de apparatuur (switches, firewalls, servers);
  • Tijdige en correcte uitvoering van alle Windows updates en patches;
  • Up-to-date houden van alle “Third Party” applications;
  • Constante beschikbaarheid van website(s) en mailserver(s);
  • Analyse van de performance en gezondheid van de server(s) en host;
  • Software-installaties op de server(s) en host;
  • Garantiestatus van de server hardware;
  • Self-healingscripts (wanneer calamiteiten dreigen bedreigingen automatisch verwijderen en problemen verhelpen) toepassen;
  • Gedetailleerde rapportage over uw IT- omgeving.

 

Aanvullende diensten

  • Uitvoeren van een volledig geautomatiseerd patch- en updatemanagement;
  • Licentie- en softwarebeheer (bij Citrix en RDS server);
  • Centraal beheerde antivirus;
  • Op maat gemaakte monitoring van hard- en software;
  • Monitoringalerts op klantlocatie weergeven t.b.v. eigen IT-afdeling;
  • Periodiek onderhoud uitvoeren door AENC IT-engineers;
  • Turn-key projectuitvoering en projectmanagement.

 

Maatwerk

U kunt in overleg ook een maatwerkoverkomst samenstellen. Deze brengen wij onder in een SLA-overeenkomst. Hierin bepaalt u de spelregels, transparant en zonder onnodige kosten. Zo bent u verzekerd van een optimale, persoonlijke dienstverlening voor uw IT-omgeving.

ADVIES?

Gerelateerd

Consultancy

Een van onze experts komt – zonder extra kosten – bij u langs voor vakkundig advies Voor...

Servicedesk

AENC werkt met kundige professionals om uw netwerkinfrastructuur te bouwen, te ondersteunen en te...

TiC Monitoring

Een goed werkende IT-omgeving is cruciaal voor de continuïteit van uw bedrijfsvoering Het managen...

De voordelen van TiC Monitoring

> Geen omkijken naar uw IT
> AENC signaleert en acteert proactief
> Vooraf vastgestelde kosten
> Gedetailleerde rapportages over uw IT-omgeving
> Self-healing tools

VESTIGING ALBLASSERDAM

Ohmweg 65 - 69
2952 BB Alblasserdam

0031 - (0)78 - 69 95 888

AENC GROEP

Ohmweg 65 - 69
2952 BB Alblasserdam

0031 - (0)78 - 69 95 888

VESTIGING IJSSELMUIDEN

Spoorstraat 56f
8271 RH IJsselmuiden

0031 - (0)38 - 33 33 044

VESTIGING KONTICH

Singel 5
2550 Kontich (België)

0032 - (0)89 - 30 88 45

Share This