Hoe ziet een dag in een smart workplace omgeving eruit?

Rino Broer

Bas Reijmers

Sales Manager AENC Audiovisual

We zien organisaties voortdurend veranderen. In de afgelopen vijf jaar worden gebouwen steeds vaker gezien als ontmoetingsplek waar mensen samenkomen. Maar ook als een plek waar medewerkers zo efficiënt en goed mogelijk hun werk kunnen uitvoeren. Wij zijn tot het besef gekomen dat steeds meer organisaties op zoek zijn naar een smart workplace omgeving. Wij delen onze visie op een ‘slimme dag’ op kantoor en de positieve impact op de facilitair manager en de medewerkers.

Smart workplace omgeving
In een smart workplace omgeving kan een medewerker zelf de aanwezigheid bepalen. Maar ook de flexplek kiezen die past bij de dagelijkse activiteiten. Gaat de voorkeur uit naar een in hoogte verstelbaar bureau? Een dubbel beeldscherm? Een speciale stoel? Of een werkplek uitgerust met videoconferencing? Een medewerker ziet in de applicatie een uitgebreid keuzemenu en stelt zo een favoriete werkplek samen. In de smart workplace omgeving zijn er ruimtes ingericht waar medewerkers kunnen vergaderen, geconcentreerd kunnen (samen)werken of kunnen brainstormen. Het gevolg is efficiënter en met meer continuïteit werken voor betere resultaten en meer plezier.

 Een groot voordeel voor de facilitair manager is dat je deze data kunt inzien. Wellicht kun je op basis van de statistieken de vierkante meters in het gebouw herinrichten en dat kan de organisatie een behoorlijke kostenbesparing opleveren.

Slimme dag op kantoor
Gebruiksgemak, gebruiksplezier en functionele vooruitgang zijn de rode draad in de oplossingen die wij voor onze klanten bedenken. De reden daarvoor? Een smart workplace omgeving moet een toegevoegde waarde voor een medewerker zijn, anders wordt er geen gebruik van gemaakt. Hoe een slimme dag op kantoor eruit ziet? Tijdens het ochtendritueel kan een medewerker via een applicatie op de telefoon een reservering in het gebouw maken. Dit kan voor een teammeeting, een flexplek of een stilteruimte. Het is zelfs mogelijk mensen uit te nodigen voor een vergadering en aansluitend een lunch te reserveren.

Op kantoor hangt er een groot scherm met een plattegrond. Hier kan de medewerker eenvoudig zijn of haar werkplek vinden. Bij de werkplek kan de medewerker inchecken en direct aan de slag. Wil een collega liever niet gestoord worden? Dan kun je jezelf als ‘niet vindbaar’ aanvinken. Als je naar huis gaat, wordt alles automatisch uitgecheckt en worden alle plekken weer vrijgegeven.

Begeleiding van A tot Z
De facilitair manager kan alle data nauwkeurig inzien. Voor welke flexplekken kiezen medewerkers? Hoe lang maken zij hier gemiddeld gebruik van? Hoeveel mensen waren er aanwezig in het pand? Als het structureel voorkomt dat een verdieping niet in gebruik is vanwege onvoldoende animo, dan kan een sluiting tijdens daluren een behoorlijke kostenbesparing opleveren. Dat levert je aan het einde van het jaar best veel geld op. Wij begeleiden onze klant in dit proces van A tot Z. We nemen ze mee in de mogelijkheden die werkplek- en ruimtereservering met zich meebrengt. Ook ondersteunen we klanten met de functionele inrichting van reserveringssoftware. Van het uitbrengen van advies tot het ontwerpen en realiseren van software. We doen dit met professionaliteit, kwaliteit en kennis van zaken. Waarbij we persoonlijk contact en betrokkenheid belangrijk vinden. We nemen voor de hele inrichting onze verantwoording, eigenaarschap en komen onze beloftes na.

Wil je meer weten over wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Onder het genot van een kop koffie vertel ik je er graag meer over.

Heeft u interesse?

Vraag een adviesgesprek aan

Bel ons op 078 – 69 95 888
Of mail naar contact@aenc.nl