Blog

Optimaliseer het gebruik van uw vergaderruimtes en flexplekken

* Vrijblijvend en binnen 8 werkuur een reactie

#Handdoekjeleggen

Het succesvol implementeren van ‘het moderne werken’ is binnen veel organisaties een uitdaging. ‘De vergaderruimtes zijn altijd bezet’ en ‘er is nooit een flexwerkplek beschikbaar’ klinken u waarschijnlijk bekend in de oren? We zien dat dit soort opmerkingen vaak leiden tot aanpassingen in het aantal vergaderruimtes en werkplekken. Maar deze beslissingen zijn meestal gebaseerd op gevoel en niet op harde cijfers. Terwijl u in werkelijkheid uw medewerkers misschien wel voldoende faciliteert. Maar hoe komt u daarachter?

Bigger is not always better!

Omdat kantooroppervlak dure vierkante meters zijn, is het belangrijk om inzicht te krijgen hoeveel u er effectief nodig heeft. Er is betrouwbare data nodig over bezettingsgraden om het optimale aantal vergaderruimtes en werkplekken te bepalen. Zo kunnen onnodige kosten en investeringen voorkomen worden.

Gebruik detectie voor betrouwbare analyses

Met detectie registreert een slimme sensor alle bewegingen. Wanneer iemand een bureau gebruikt zonder het te hebben geboekt, wordt de bezetting toch gemeten. Dit gebeurt ook als iemand het bureau verlaat zonder uit te checken. Detectie maakt de registratie nauwkeuriger en de analysegegevens betrouwbaarder. U bent dus in staat om juiste interpretaties te maken op basis van het werkelijke gebruik.

“Detectie maakt de registratie nauwkeuriger en de analysegegevens betrouwbaarder.”

Vergroot de afbeelding door er op te klikken

De top 10 bezettingen van de ruimtes en werkplekken.

Overzicht van no shows

Grafiek over de bezetting van ruimtes en werkplekken.

Bezettingsgraad meten is weten

Om het gebruik binnen uw organisatie inzichtelijk te maken, bieden wij vrijblijvend een bezettingsgraadmeting aan. Gedurende één maand plaatsen wij bewegingssensoren in meerdere ruimtes en/of onder werkplekken. Deze sensoren detecteren de beweging én warmte! Zo meten we de activiteit en maken we het werkelijke gebruik van de vergaderruimtes en werkplekken inzichtelijk.

U komt o.a. het volgende te weten

De 10 meest- en minst gebruikte werkplekken en vergaderruimtes

Het aantal en percentage no shows (personen die niet op komen dagen)

Inzicht in gebruik van locaties, dagdelen en tijdsduren

Vraag een bezettingsgraadmeting aan!

Bent u daarna niet tevreden?

Dan halen we de apparatuur gewoon weer op. Zonder vervelende vragen.

Deze klanten gingen u voor

Klik op een logo voor een uitgebreide case studie;

Onze oplossingen voor ‘het moderne werken’