Al gehoord van de Achmea Trendwords Challenge?
Door drie 2017 proof trendwoorden te nomineren, waarvan je denkt dat ze de toekomst gaan veranderen, maak je kans op een drone. Je kunt een selectie maken uit 44 vernieuwende woorden waaronder #Neuromarketing, #Personalisatie, #Startups en #Influencer. Best grappig om eens te ontdekken met wat voor baanbrekende innovaties organisaties allemaal rekening moet gaan houden.
#Neuromarketing
Bij AENC wordt onze marketing manager soms best #scary van een aantal van deze trendy termen. Toch heeft hij de afgelopen weken liefde gekregen voor een supermoderne term: #Huddle Room. Het is fascinerend dat je met Engelse terminologie alles zoveel vriendelijker kunt laten klinken. En dat een van de Nederlandse vertalingen van huddle – samenhokken – het jammer genoeg zo plat laat overkomen. Let’s huddle dan maar? Want the rise of the huddle room is beginning!
Dat is niet zonder reden. De businessgeneratie van de toekomst zal alleen nog maar verstand hebben van flexibel werken met slimme it-, av- en cloudoplossingen. Niet vreemd want ze zijn nu eenmaal met dit soort innovaties opgegroeid. Hoewel deze generatie #Y-tech afhankelijk is, zijn ze gedreven door #MeaningfulInteraction, ze werken het liefst op de meest effectieve en efficiënte manier samen. En dan is de Huddle Room een uitkomst.
#Personalisatie
Een Huddle Room is een kleine ruimte voor maximaal zes personen met een basisuitrusting aan IT- en AV-apparatuur. Om even met een compact team te overleggen of te brainstormen met je collega van een andere vestiging bijvoorbeeld. Zo’n kleine vergaderplek is natuurlijk minder #fancy dan een compleet aangeklede boardroom, maar hij is wel veel sneller operationeel. En je komt vaak eerder tot de kern.
#Startups
Heeft uw onderneming nog geen Huddle Room? Wij denken dat het een overweging waard is om een loze kantoorruimte om te turnen in een #CollaborationFriendly space. Of een grote vergaderruimte op te delen in een aantal kleinere samenhokruimtes. Uitgerust met een flatscreen, wireless presentatiesysteem en videoconferencing voor een complete #UserExperience tijdens de meeting.
Wainhouse Research en Gartner namen vorig jaar al een verdubbeling waar in de vraag naar deze nieuwe vorm van samenkomen. En ondernemend Nederland anno #2K17 zal dit opkomend fenomeen ook zeker niet ongemerkt laten passeren. Het is dus niet zo gek dat Huddle Room bij AENC het meest gebruikte trendwoord is van de afgelopen maanden en wij zijn #excited om ook hier met onze oplossingen te zorgen voor #connection.
#Influencer
AENC heeft onder andere software ontwikkeld, die het efficiënt zoeken en reserveren van dit huddle fenomeen faciliteert. BrightBooking heet het, superhandig want de Huddle Room is coming here, there and everywhere! En dat moet goed worden gemanaged.
Van ons had #huddle best in de Achmea Trendwords Challenge gemogen.
Auteur
Mickey Oey
Mickey is stagiaire communicatie bij de AENC Groep en één van haar passies is bloggen.