Wat is een digitale receptie?

Blog

Vindt u het belangrijk dat uw bezoekersregistratie aan de AVG-wetgeving voldoet? Dan is een digitale receptie de oplossing voor uw organisatie! Dit is een digitaal zelfregistratiesysteem voor bezoekers. Naast dat het systeem aan de AVG-wetgeving voldoet, is het ook een ideaal hulpmiddel wanneer u uw bezoekers professioneel en gastvrij wilt ontvangen of als u beschikt over een onbemande receptie. Maar wat houdt een digitale receptie precies in?

 

Bezoekers kunnen zichzelf aanmelden op het display

Een digitale receptie is een klein display dat u bijvoorbeeld plaatst op de balie. Bezoekers kunnen zichzelf aanmelden via dit display en vervolgens plaatsnemen in de wachtruimte. Na de bezoekersregistratie krijgt de contactpersoon binnen de organisatie direct een melding via SMS of e-mail dat zijn of haar gast gearriveerd is.

 

Biedt receptionist(e) ondersteuning

Het gebruik maken van een digitale receptie biedt veel voordelen. Het grootste voordeel is dat het systeem de receptionist(e) ondersteuning biedt. De bezoeker kan zichzelf aanmelden en de receptionist(e) hoeft niet de contactpersoon op te sporen want deze wordt automatisch door het systeem geïnformeerd. Degene achter de balie heeft zodoende meer tijd voor zijn of haar kerntaken en kan veel meer als een gastheer of gastvrouw fungeren.

 

Voldoet aan de AVG-wetgeving

Een ander voordeel is dat u zich met de digitale receptie nooit meer zorgen hoeft te maken over de privacy van uw bezoekers. Het systeem voldoet namelijk aan de regels van de AVG-wetgeving en beschermt de privacy van uw bezoekers.

 

De digitale receptie biedt verschillende mogelijkheden

In ons assortiment vindt u de digitale receptie van GoBright. Deze biedt verschillende mogelijkheden voor u:

  • Uitgebreide software: De software van de digitale receptie is geschikt voor gebruik binnen meerdere vestigingen en in verschillende talen. De bezoekersregistratie kan gekoppeld worden met Microsoft Active Directory en koppelen met een eigen systeem is ook mogelijk.
  • Gebruik maken van badges: Bij een bezoekersregistratie is het mogelijk om de zichtbaarheid van de bezoekers te tonen met een professionele badge. Na het bezoek kan de gast deze badge bewaren om bij het volgende bezoek weer mee in- en uit te checken voor nog meer gebruikersgemak.
  • Eigen huisstijl toepassen: De gehele virtuele receptie is naar eigen wens in te stellen. Van het logo tot de kleuren en van de teksten tot de invulvelden. Ook is het mogelijk om de badge met logo, foto en QR-code te printen.

 

Probeer nu 1 maand gratis uit

Wij bieden u de mogelijkheid om de digitale receptie van GoBright 1 maand gratis uit te proberen. Heeft u toch nog vragen of kunnen we u voorzien van een advies? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder!