AENC

Werkplekken reserveren

Check de bezetting en reserveer eenvoudig een werkplek

Bij een hybride werkomgeving hoort een slimme tool voor werkplekreservering en werkplekbeheer. Een tool die gebruikers-gemak, gebruikersplezier en functionele vooruitgang vergroot. Lees meer

Wij staan altijd klaar voor een persoonlijk en praktisch advies. Meer weten? Bel Jerry op 078 69 95 889

GoBright

Desk booking

Desk booking van GoBright is een gebruiksvriendelijke softwareoplossing voor werkplekreservering en werkplekbeheer. Met deze slimme tool krijg je direct inzicht in de beschikbare werkplekken en maak je heel eenvoudig een reservering voor een werkplek met de gewenste faciliteiten. Door de volledige integratie met onder andere Outlook en Microsoft Teams kunnen medewerkers gewoon blijven werken vanuit de voor hen bekende systemen. Daarmee garandeer je een snelle gebruikersacceptatie.

De kracht van GoBright is dat Desk booking onderdeel is van één gebruiksvriendelijk platform. Je breidt heel makkelijk uit met ruimtereservering, digitale receptie en narrowcasting.

Waarom een werkplek reserveringssysteem?

Wij merken dat veel organisaties hybride werken willen implementeren of optimaliseren. Een verbouwing kan de aanleiding zijn om een nieuwe manier van werken in te voeren. Er is inzicht nodig in de bezettingsgraad, er zijn minder werkplekken dan werknemers of de werkgever wil weten of een kleiner vloeroppervlak ook zou volstaan. Om dat goed te managen is een reserveringssysteem nodig.

  • Reserveer eenvoudig: via de mobiele app, Teams of touchscreen op de werkvloer.
  • Actuele bezettingsstatus: altijd zichtbaar welke werkplekken beschikbaar zijn en welke collega’s waar zitten.
  • Inzicht en analyse: krijg volledig inzicht in de bezettingsgraad en bespaar tijd en geld.
  • Unieke mogelijkheden: breid uit met andere functionaliteiten zoals lockers, sensoring of hardware op de werkplek.

 

52%

Van de werkende Nederlanders werkt soms of meestal thuis.

15 uur

Wordt er gemiddeld per week thuisgewerkt.

Nr. 1

Nederland is Europees koploper thuiswerken.

De voordelen

Ontdek de voordelen

Ontdek de voordelen van een reserveringssysteem werkplekken voor jouw organisatie.

Voor gebruikers:

Plan je werkweek vooruit en werk samen met je favoriete collega’s

Zichtbare beschikbaarheid: controleer de status van het bureau bij binnenkomst

Creëer een werkruimte die past bij je persoonlijke behoeften

Vind en reserveer je favoriete bureau gemakkelijk online of via de app

Voor werkgevers:

Inzicht en analyse van bureaubezetting en no-shows

Flexibiliteit om zelf een werkplek en werkschema te bepalen levert tevreden medewerkers op

Bespaar kosten op vloeroppervlak, bureaus en bureau-apparatuur

Maak strategische keuzes voor de kantoorinrichting op basis van de behoeften en gedragingen van medewerkers

Meer weten over het werkplekken reserveringssysteem?

Bij AENC staan we altijd klaar voor een passende oplossing op maat. Persoonlijk en praktisch. Meer weten? Bel Jerry, 078 – 69 95 889 of stuur een berichtje.

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief
Dit zijn wij
  • Persoonlijk
  • Expertise
  • Servicegericht
  • Productvisie
  • Flexibel

Ingrediënten voor het ultieme werkplek reserveringssysteem

Interact

Op elk bureau actuele informatie, inchecken en spontaan boeken.

Mapping

Overzicht van beschikbare werkplekken per verdieping.

Lockerintegratie

Reserveer tegelijk met je werkplek een locker.

Sensor

Geeft de werkplek vrij als iemand niet komt opdagen.

De integratie met Microsoft Teams is echt een pre. Gebruikers werken in een systeem dat ze al kennen en dat zorgt voor een snelle adoptie.

Deze organisaties gingen je voor:
FAQ

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn gereserveerde bureau vinden?

Wanneer u het kantoor binnenkomt, kunt u via de App bekijken welk bureau voor u gereserveerd is. Als u op ‘Vind mijn bureau’ klikt, begint het LED-lampje van de Desk Connect en eventueel Desk Glow te knipperen. U kunt ook gebruik maken van het Mapping scherm, dat zich bij de ingang van uw afdeling bevindt. Klik op ‘Vind mijn bureau’ en uw bureau zal oplichten op het Mapping overzicht.

Kan ik mijn reservering verlengen?

Als er na uw reservering geen reservering is gepland, is het mogelijk om uw reservering te verlengen via de Mobiele App of het Online Portal. Maar als er een andere reservering is gepland, moet u naar een andere werkplek. Ook vanaf deze plek kunt u de beschikbaarheid van werkplekken in de buurt controleren en een nieuwe reservering maken.

Moet ik uitchecken als ik de werkplek (eerder) verlaat?

Ja, u kunt uitchecken door de Desk Connect te scannen met uw mobiele telefoon of NFC-kaart. Als u uitcheckt, wordt het bureau weer beschikbaar voor andere collega’s. Maar als uw bureau is uitgerust met een Desk Sensor hoeft u niet per se uit te checken. De Desk Sensor detecteert dat er – gedurende een bepaalde tijd – geen beweging plaatsvindt en zal de bezettingsstatus automatisch veranderen in ‘beschikbaar’.

Hoe kan ik zien welke bureaus beschikbaar zijn als ik het gebouw binnenkom?

Als u de afdeling opkomt, ziet u bij elk bureau de LED-lampjes van de Desk Connect en Desk Glow. De kleuren geven aan of een bureau beschikbaar is (groen), bezet is (rood), schoongemaakt moet worden (paars) of dat de collega niet gestoord wil worden (blauw). U kunt ook GoBright Mapping gebruiken op het touchscreen op de kantoorvloer, of via de Portal of App. Mapping geeft een visueel overzicht van de bezettingsstatus van alle bureaus.

Hoe werkt een Desk Sensor?

De Desk Sensor detecteert de geringste beweging en lichaamswarmte. Dus zelfs als u heel stil aan een bureau zit, weet de Desk Sensor dat u er bent. Door het gebruik van sensoren kunt u de bezettingsgraad van elk bureau met 100% zekerheid meten. De sensoren verzamelen alle gegevens en geven een nauwkeurig overzicht hoeveel bureaus daadwerkelijk worden gebruikt en hoe lang. Het laat ook zien of een bureau op dat moment bezet is of niet.

Stel, ik heb een bureau gereserveerd en ik besluit toch thuis te werken. Wat moet ik dan doen?

U kunt uw reservering heel snel en eenvoudig annuleren via de Mobiele App of Online Portal. Als er sensoren worden gebruikt, verwijdert de sensor automatisch uw reservering als u een bepaalde tijd niet aanwezig bent.

Kan ik zien waar mijn collega’s werken?

Wanneer een collega is ingecheckt op een bureau via GoBright kunt u hem/haar vinden via de Online Portal, de Mobiele App of Mapping. Klik op ‘vind mijn collega’, voer zijn/haar naam in en de locatie van zijn/haar werkplek zal worden getoond.

Ik zorg voor een soepele integratie van jouw GoBright-project!