Wat is de meerwaarde van narrowcasting voor bedrijven?

Om daar een goed antwoord op te geven is het belangrijk om eerst de term narrowcasting uit te leggen. Narrowcasting is het delen van informatie via beeldschermen. In tegenstelling tot broadcasting is narrowcasting vooral gericht op een specifieke doelgroep op een specifieke plaatst. Denk hierbij aan instructievideo’s bij fitnessapparatuur. De meerwaarde van narrowcasting voor uw bedrijf is dat uw bezoekers op het juiste moment de juiste informatie kunt bieden.

* Vrijblijvend en binnen één werkdag reactie.

Welke bedrijven passen narrowcasting toe?

Narrowcasting is ontstaan in 2005 en wordt door veel verschillende bedrijven ingezet. Door de flexibiliteit van narrowcasting kan het voor veel verschillende doeleinden worden ingezet. Momenteel wordt narrowcasting toegepast door de volgende soort bedrijven:

  • Kantoren
    Toon uw werknemers of bezoekers bedrijfsinformatie of wayfinding.
  • Winkels
    Toon uw actuele acties of laat promotievideo’s zien van nieuwe producten.
  • Ziekenhuizen
    Wijs patiënten en bezoekers zo snel mogelijk naar de juiste afdeling.
  • Scholen
    Toon roosterwijzigingen en actuele informatie direct aan uw leerlingen.
  • Fitnesscentra
    Toon de tijden voor groepslessen en instructievideo’s direct aan uw klanten.

Narrowcasting in de horeca

Na een periode van sluiting kunnen de horecabedrijven eindelijk weer open. Hierbij kunnen ze wel een zetje in de rug gebruiken. Narrowcasting is hier zeer geschikt voor. Doormiddel van narrowcasting kunt u namelijk heel gemakkelijk uw gasten de huidige bezetting tonen en eventuele vrije uren voor reserveringen. Daarnaast is het ook zeer geschikt voor actuele menu’s en drankkaarten.

Boost uw merk of bedrijf

Door het toepassen van narrowcasting onderscheidt u uw merk of bedrijf. Bewegend beeld werkt namelijk erg goed om de aandacht te vestigen. Zo vestigt u gemakkelijk de aandacht op wat u uw klant op dat moment wilt vertellen. Digital Signage of beeldschermcommunicatie is natuurlijk niet nieuw maar toegepast op het juiste moment wel erg effectief.

Verbeter uw interne communicatie

Een van de belangrijkste punten in een bedrijf is de interne communicatie. Het juist toepassen van interne communicatie verbeterd de werksfeer en zorgt voor duidelijkheid onder uw personeel. Hierbij wat voorbeelden waarbij u narrowcasting toe kunt passen voor interne communicatie:

  • Voorstellen van nieuw personeel: Niks is zo vervelend als het bekende rondje langs nieuwe collega’s. Stel nieuw personeel gemakkelijk voor via narrowcasting.
  • Lokaal weerbericht: Voorkom natte kleding door het delen van de weersverwachting.
  • Verkeersinformatie: Deel actuele files zodat uw werknemers niet voor verassingen komen te staan.
  • Interne vacatures: Hou uw werknemers gemakkelijk op de hoogte van nieuwe uitdagingen.
  • Jubilea of andere feestelijke gelegenheden: Zet uw personeel in het middelpunt.

Heeft u interesse?

Vraag een adviesgesprek aan

Bel ons op 078 – 69 95 888
Of mail naar contact@aenc.nl

Vertel mij wat meer over
Narrowcasting

• Via Teams of telefonisch, wanneer het u uitkomt
• Voor meer informatie, een gratis demo of al uw vragen

Stuur mij eerst een
prijsopgave

• Binnen één werkdag een reactie
Vrijblijvend: u zit nergens aan vast